Pakketdistributie: wat als je product pleite is…

geschillencommissie_pleiteSoms gaat het echt fout. Klant koopt iets online, maar het pakje wordt bij een van de buren bezorgd. Die buurman bezorgt het bij de klant, klant maakt het pakje open en … leeg. Martin Bongers vraagt zich op Twinklemagazine af wat dat betekent.

5 thoughts on “Pakketdistributie: wat als je product pleite is…”

Walther Ploos van Amstel 9 jaar ago

Lees even de vele reactie op: http://acc.twinklemagazine.nl/weblog.aspx?id=21950 Stof tot nadenken voor alle logistieke jongens en meisjes bij TNT, UPS en anderen.

Arthur Rijk 9 jaar ago

Dit is al jaren een probleem voor de pakketservice organisaties. TNT Pakketservice gaat binnenkort een service starten waarbij de consument via het Internet een code krijgt die hij/zij moet invoeren in een handheld die de chauffeur/bezorger van het pakket bij zich heeft. Hiermee voorkom je dat er valse handtekeningen worden gezet, buren het in ontvangst nemen etc. De beschreven problemen zoals schade aan artikel na het uitpakken etc. los je hiermee niet op. En het blijft een probleem als je niet thuis bent als het pakketje bezorgt wordt. Wie zorgt er dan voor dat de code wordt ingevoerd? Technologische innovatie kan nog veel betekenen en bijdragen in het oplossen van dit probleem.

R. Zwart 9 jaar ago

Een paar jaar geleden had TNT (toen nog TPG?) zelf de oplossing voor dit probleem. Nadat een pakketje tevergeefs was aangeboden, kon de geadresseerde dit naar een postkantoor naar keuze laten sturen en daar afhalen.
Maar ook deze zinvolle service is geofferd aan het Grote Graaien.

Janwolf 9 jaar ago

Leuk al die oplossingen vooral als paketten helemaal nergens meer zijn maar binnen het TNT traject spoorloos verdwijnen.

Waarna klantenservice opmerkt dat sorteren soms met tachtig km per uur plaatsvindt, en dat wanneer de inhoud er dan uitschiet niemand meer bericht krijgt omdat de verpakking dan zo beschadigd is dat afzender en geadresseerde niet meer te achterhalen zijn.

Waargebeurt verhaal

anja cook 2 jaar ago

Twee handzenders voor de auto laten repareren. Deze gerepareerde zenders zijn per parcel en gls teruggestuurd. Ik teken aan de deur, het was een bubbelenvelop en die zenders zijn zo klein dat ik niet gemerkt heb dat de envelop leeg was. Aan de achterkant een stuk afgescheurd en weer dichtgemaakt. Het bedrijfje heeft bewijs dat de zenders verstuurd zijn.
Aangifte gedaan. Politie doet niets. Parcel en gls laten niets van zich horen. Ik heb een schade van 500 euro en het autoalarm gaat constant af.

Laat een reactie achter op R. Zwart Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *